054-5301122

חופה כשרה לנישואין

חופה וקידושין הם חלק מהמסורת היהודית אותה אנו רוצים לשמר כפי שעשו אבותינו במשך דורי דורות. כמובן שאנו רוצים להתאים את החופה להלכי הזמן והסגנונות העיצוביים הטרנדיים, אך מצד שני חשוב לנו גם שזו תהיה חופה כשרה לנישואין. אז מה צריך לעשות על מנת להבטיח שהחופה תהיה גם חופה כשרה, אך גם מעוצבת בצורה טרנדית.

חופה כשרההגישה ההלכתית

בעוד ההלכה היהודית מאוד מדקדקת בפרטים של טקס החתונה, בכל הקשור לחופה כשרה ההלכה מעניקה לנו חופש רב. בזכות החופש הזה ניתן לעצב חופות בסגנון שונים וזו עדיין תהיה חופה כשרה לנישואין.

הרבנים מבהירים כי ישנן הרבה תפיסות מוטעות לגבי החופה, אך בפועל הענייניים די פשוטים. למשל אנו רגילים שתמיד חופות הן מרובעות ורבים מניחים כי ככה זה צריך להיות, אך בפועל הרבנים מבהירים כי ההלכה אינה מחייבת להשתמש בחופות מרובעות. הרבנים גם מפנים אותו לציורים עתיקים בהם ניתן לראות חופות עגולות. כך שאם בא לכם חופה מעוצבת עגולה, אתם יכולים להיות בראש שקט, זוהי חופה כשרה לנישואין.

חופה כשרה לנישואין
חופה כשרה לנישואין

על פי ההלכה החופה היא יריעת בד הפרושה על גבי כלונסאות – הכי פשוט שיש. אין שום דין הקובע את מספר העמודים התומכים ואין שום דין הקובע את גודל החופה או צורתה. את החופה יש לתכנן בהתאם למספר האנשים שיעמדו תחתיה, ובהתאם לכך את מספר העמודים. לפעמים אנו רואים בדים ועליהם ברכות שונות, לפעמים בדים חלקים. ההלכה אינה דורשת שום כיתוב, ואינה אוסרת על שום כיתוב. גם מבחינת סוגי הבדים והצבעים ההלכה נותנת לנו חופש.

לא בכל הזדמנות ההלכה נותנת לנו כל כך הרבה חופש, אז נצלו את ההזדמנות להעניק לחופה שלכם את האופי המשקף את אישיותכם ובו זמנית תדעו כי מדובר בחופה כשרה.

ועוד נקודה לגבי חופה כשרה היא השאלה היכן עושים את החופה -בחוץ או בפנים. הנוהג של יהדות אשכנז הוא לעשות את החופה בחוץ, תחת חופת הכוכבים. זאת על מנת לזכור את הברכה “והרבה ארבה את זרעך ככוכבי השמים“. הנוהג לערוך את החופה בחוץ אומץ על ידי רבים, בסופו של דבר זה נעים ומעניק לחופה קסם מיוחד. אך מבחינה הלכתית ניתן לקיים את החופה גם תחת מבנה סגור.

חופה מעוצבת וכשרה

טקס החתונה המרגש הוא היום המיוחד שלכם ולכן אני רוצה לעזור לכם לעצב את חופת החלומות, המקום בו תעניקו את התוקף הרשמי והרוחני לחיי הנישואין. בואו נהפוך את החופה למקום מלא בחן, אהבה והרמוניה באמצעות בדים, פרחים ואלמנטים עיצוביים תואמים.

נעים להכיר!
אדווה פיקסמן, מעצבת אירועים